Holst & La Cour Vinduespudsning ApS
Hjortespringparken 46
2730 Herlev
Danmark
CVR: 45687457
Telefon: +45 31 10 18 73
E-mail: [email protected]
Hjemmeside: www.hlc.dk
Bestilling kan ske via telefon, e-mail eller kontaktformularen på vores hjemmeside. Efter
modtagelse af din forespørgsel vil vi kontakte dig for at give et uforpligtende tilbud.
Alle priser opgives i danske kroner inkl. moms for privatkunder og ekskl. moms for
erhvervskunder. Prisen, der oplyses ved opgavegennemgang og uforpligtende tilbud,
forudsætter, at du har afgivet korrekt information ved aftaleindgåelsen, og at der ikke opstår
hindringer eller barrierer, når opgaven skal udføres. Vi forbeholder os retten til at justere
prisen, hvis:
1. Informationerne ikke er korrekte,
2. Der er uforudsete forhold ved boligen (f.eks. ikke ryddede karme),
Hvis vi er nødt til at ændre prisen, vil du altid blive informeret, inden opgaven påbegyndes.
Som privatkunde kan du gøre brug af servicefradraget, når du køber vinduespudsning.
Fradraget er typisk 26%, men du skal selv registrere og undersøge reglerne for fradraget.
Fradraget indberettes via selvangivelsen og forudsætter bl.a., at betalingen er sket
elektronisk, og at du gemmer fakturaen som dokumentation.
Det er vigtigt, at der er ryddet foran alle vinduer, så vi har plads til at udføre arbejdet. Dette
inkluderer genstande i vindueskarme, større møbler, krukker mv. Hvis du er gangbesværet,
handicappet, sengeliggende eller lignende, hjælper vi gerne med ovenstående, dog skal det
oplyses på forhånd, da der skal afsættes længere tid til opgaven. Vi kan ikke holdes
ansvarlig for eventuelle skader, der måtte opstå i forbindelse hermed.
Det er dit ansvar, at alle vinduer og døre kan åbnes og lukkes problemfrit, samt at
vindueskarme, radiatorer og lignende er i rimelig stand. Hvis du har vinduer, der er svære at
åbne, skrøbelige vindueskarme eller lignende, bedes du informere os herom, så vi kan finde
en god løsning og undgå skader. Vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre,
vinduesrammer, vindueskarme, løse/re vinduer, radiatorer og lignende, der måtte opstå
under udførelsen af vores ydelse, når dette sker som følge af dårlig stand.
Du kan frit afbestille din bestilling op til 7 dage før den planlagte levering af service.
Aflysning skal sendes skriftligt til e-mail: [email protected]. Hvis aflysning sker senere end 7
dage før levering, forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr på kr. 300 inkl. moms.
Vinduespudsningen kan gennemføres, medmindre vi vurderer, at det er usandsynligt at
udføre opgaven af sikkerheds- eller funktionsmæssige årsager, f.eks. ved kraftig storm eller
udebliver fra aftalen og vi kører forgæves, vil du blive faktureret for 50% af det fulde beløb,
da tiden kunne have været brugt hos andre kunder.
opgaven, vil vi meddele dig hurtigst muligt og rykke din aftale til første mulige tidspunkt.
Det er vigtigt for os at levere en god service, og vi gør alt, hvad vi kan for at overholde de
tidspunkter, vi har aftalt. Dog kan der opstå uforudsete hændelser i løbet af en dag, som kan
medføre tidsændringer. Såfremt der forekommer større tidsændringer, vil du blive informeret
herom.
Vinduespudsningen omfatter vask af vinduer med vand og sæbe, herunder afrensning af
rammer og karme, hvor det vurderes nødvendigt. Ved almindelig vinduespudsning fjernes
almindeligt snavs, aftryk fra fedtede fingre, fugleklatter mv.
Til svært tilgængelige vinduer udvendigt kan der anvendes et vaskanlæg, som ikke kræver
efterfølgende aftørring, da vandet er demineraliseret og overskyende vand blot fordamper.
Almindelig vinduespudsning dækker ikke store klistermærker, fastbrændt malertape, olie,
malingrester, nikotin, kalk, mørtel og cement. Hvis dine vinduer har været udsat for sådanne
forhold, kræver dette en særskilt afrensning, før vinduespudsningen kan gennemføres.
Ønskes en afrensning, skal dette aftales på forhånd.
Serviceydelserne er inklusive kørsel, parkering, materialer og afgifter.
Vi ønsker 100% tilfredse kunder og derfor en "tilfredshedsgaranti". Hvis du mod forventning
ikke er tilfreds med vinduespudsningen, så kontakt os hurtigst muligt og inden for 72 timer.
Så kommer vi forbi og udbedrer hurtigst muligt og typisk inden for 72 timer. Ønsker du at
gøre brug af tilfredshedsgarantien, bedes du rette henvendelse via e-mail til [email protected].
Er uheldet ude og der opstår en skade i forbindelse med vinduespudsningen, så kontakt os
hurtigst muligt og inden for 24 timer på mail: [email protected] eller tlf.: +45 31 10 18 73.
Såfremt vi selv opdager, at der er sket en skade, informerer vi naturligvis om det med det
samme. Vi er forsikrede hos If Skadeforsikring.
Bemærk, vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre, vindueskarme, løse/re
vinduer og radiatorer som følge af dårlig stand.
Der fremsendes en faktura via e-mail med 8 dages betalingsfrist. Betalingsbetingelser og
betalingsmåde fremgår af din faktura. Har du betalt kontant efter aftale, vil dette fremgå af
din kvittering.
Ved manglende betaling af faktura vil du modtage en påmindelse herom. Såfremt betalingen
ikke sker inden for de efterfølgende 8 dage, fremsendes første rykker med rykkergebyr på
kr. 100. Efter yderligere 8 dage fremsendes anden rykker med tilsvarende gebyr. Efter
yderligere 8 dage fremsendes tredje rykker med tilsvarende gebyr. Såfremt regningen fortsat
ikke er betalt efter yderligere 8 dage, bliver den sendt til inkasso.
Ved tegning af abonnement pudser vi dine vinduer med et fast interval, f.eks. hver 4., 8. eller
12. uge. Du vil modtage besked om kommende vinduespudsning 5 dage før
leveringstidspunktet (medmindre andet er aftalt).
Ved et abonnement tilbyder vi ikke pudsning på et bestemt tidspunkt eller en bestemt
ugedag. Pudsningen er fastsat til en given uge og således ikke fastsat til en specifik ugedag.
Du kan til enhver tid opsige dit abonnement ved at kontakte os skriftligt, dog senest 7 dage
inden aftalt levering for næste vinduespudsning.
Priserne i disse handelsbetingelser kan justeres én gang årligt, pr. den 1. januar, uden
forudgående varsel. Ændringer vil blive meddelt kunderne skriftligt, og nye priser gælder for
alle bestillinger og abonnementer fra denne dato.
perioder kan der forekomme ferie, hvor vi ikke kan udføre vinduespudsning. Dette vil blive
meddelt kunderne i god tid, så eventuelle ændringer i planlagte aftaler kan tages højde for.
Når du som kunde tegner abonnement eller afgiver en bestilling hos Holst & La Cour
Vinduespudsning ApS, afgiver du personlige oplysninger som navn, adresse, telefonnummer
og e-mailadresse. Oplysningerne registreres hos både Holst & La Cour Vinduespudsning
ApS samt samarbejdspartnere, hvor oplysningerne benyttes til ordre- og fakturering.
Holst & La Cour Vinduespudsning ApS følger til enhver tid gældende regler for opbevaring af
persondata og benytter alene disse oplysninger til at kunne levere de bestilte serviceydelser.
Vi tager forbehold for tastefejl og forbeholder os ret til at opdatere nærværende
handelsbetingelser uden varsel.
Når du bestiller vinduespudsning eller tegner abonnement hos Holst & La Cour
Vinduespudsning ApS, accepterer du nærværende handelsbetingelser.
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.
Christian Holst & Otto La Cour

Vi er Christian og Otto, to lokale vinduespudsere, der selv udfører arbejdet med fokus på grundighed og personlig service. Du får altid rene vinduer og en tryg oplevelse, du kan stole på.