Handelsbetingelser for Holst & La Cour

Vinduespudsning ApS

Virksomhedsoplysninger

Holst & La Cour Vinduespudsning ApS

Hjortespringparken 46

2730 Herlev

Danmark

CVR: 45687457

Telefon: +45 31 10 18 73

E-mail: [email protected]

Hjemmeside: www.hlc.dk

Kontakt og bestilling

Bestilling kan ske via telefon, e-mail eller kontaktformularen på vores hjemmeside. Efter

modtagelse af din forespørgsel vil vi kontakte dig for at give et uforpligtende tilbud.

Priser

Alle priser opgives i danske kroner inkl. moms for privatkunder og ekskl. moms for

erhvervskunder. Prisen, der oplyses ved opgavegennemgang og uforpligtende tilbud,

forudsætter, at du har afgivet korrekt information ved aftaleindgåelsen, og at der ikke opstår

hindringer eller barrierer, når opgaven skal udføres. Vi forbeholder os retten til at justere

prisen, hvis:

1. Informationerne ikke er korrekte,

2. Der er uforudsete forhold ved boligen (f.eks. ikke ryddede karme),

3. Opgaven tager længere tid end forventet.

Hvis vi er nødt til at ændre prisen, vil du altid blive informeret, inden opgaven påbegyndes.

Servicefradrag

Som privatkunde kan du gøre brug af servicefradraget, når du køber vinduespudsning.

Fradraget er typisk 26%, men du skal selv registrere og undersøge reglerne for fradraget.

Fradraget indberettes via selvangivelsen og forudsætter bl.a., at betalingen er sket

elektronisk, og at du gemmer fakturaen som dokumentation.

Læs mere hos SKAT: SKATs hjemmeside

Inden vinduespudsningen

Det er vigtigt, at der er ryddet foran alle vinduer, så vi har plads til at udføre arbejdet. Dette

inkluderer genstande i vindueskarme, større møbler, krukker mv. Hvis du er gangbesværet,

handicappet, sengeliggende eller lignende, hjælper vi gerne med ovenstående, dog skal det

oplyses på forhånd, da der skal afsættes længere tid til opgaven. Vi kan ikke holdes

ansvarlig for eventuelle skader, der måtte opstå i forbindelse hermed.

Det er dit ansvar, at alle vinduer og døre kan åbnes og lukkes problemfrit, samt at

vindueskarme, radiatorer og lignende er i rimelig stand. Hvis du har vinduer, der er svære at

åbne, skrøbelige vindueskarme eller lignende, bedes du informere os herom, så vi kan finde

en god løsning og undgå skader. Vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre,

vinduesrammer, vindueskarme, løse/re vinduer, radiatorer og lignende, der måtte opstå

under udførelsen af vores ydelse, når dette sker som følge af dårlig stand.

Aflysning og udeblivelse

Du kan frit afbestille din bestilling op til 7 dage før den planlagte levering af service.

Aflysning skal sendes skriftligt til e-mail: [email protected]. Hvis aflysning sker senere end 7

dage før levering, forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr på kr. 300 inkl. moms.

Bemærk om vejrforhold

Kunden har ikke ret til at aflyse eller ændre aftalen på grund af almindelige vejrforhold.

Vinduespudsningen kan gennemføres, medmindre vi vurderer, at det er usandsynligt at

udføre opgaven af sikkerheds- eller funktionsmæssige årsager, f.eks. ved kraftig storm eller

isglatte forhold.

Du kan flytte din aftale indtil 3 dage før den planlagte levering uden ekstra gebyr. Hvis du

udebliver fra aftalen og vi kører forgæves, vil du blive faktureret for 50% af det fulde beløb,

da tiden kunne have været brugt hos andre kunder.

Ved ekstraordinære vejrforhold, hvor vi vurderer, at det vil være usandsynligt at udføre

opgaven, vil vi meddele dig hurtigst muligt og rykke din aftale til første mulige tidspunkt.

Forsinkelse og tidsændringer

Det er vigtigt for os at levere en god service, og vi gør alt, hvad vi kan for at overholde de

tidspunkter, vi har aftalt. Dog kan der opstå uforudsete hændelser i løbet af en dag, som kan

medføre tidsændringer. Såfremt der forekommer større tidsændringer, vil du blive informeret

herom.

Serviceydelser

Vinduespudsningen omfatter vask af vinduer med vand og sæbe, herunder afrensning af

rammer og karme, hvor det vurderes nødvendigt. Ved almindelig vinduespudsning fjernes

almindeligt snavs, aftryk fra fedtede fingre, fugleklatter mv.

Til svært tilgængelige vinduer udvendigt kan der anvendes et vaskanlæg, som ikke kræver

efterfølgende aftørring, da vandet er demineraliseret og overskyende vand blot fordamper.

Almindelig vinduespudsning dækker ikke store klistermærker, fastbrændt malertape, olie,

malingrester, nikotin, kalk, mørtel og cement. Hvis dine vinduer har været udsat for sådanne

forhold, kræver dette en særskilt afrensning, før vinduespudsningen kan gennemføres.

Ønskes en afrensning, skal dette aftales på forhånd.

Serviceydelserne er inklusive kørsel, parkering, materialer og afgifter.

Fejl og mangler

Vi ønsker 100% tilfredse kunder og derfor en "tilfredshedsgaranti". Hvis du mod forventning

ikke er tilfreds med vinduespudsningen, så kontakt os hurtigst muligt og inden for 72 timer.

Så kommer vi forbi og udbedrer hurtigst muligt og typisk inden for 72 timer. Ønsker du at

gøre brug af tilfredshedsgarantien, bedes du rette henvendelse via e-mail til [email protected].

Skader og forsikring

Er uheldet ude og der opstår en skade i forbindelse med vinduespudsningen, så kontakt os

hurtigst muligt og inden for 24 timer på mail: [email protected] eller tlf.: +45 31 10 18 73.

Såfremt vi selv opdager, at der er sket en skade, informerer vi naturligvis om det med det

samme. Vi er forsikrede hos If Skadeforsikring.

Bemærk, vi fraskriver os ethvert ansvar for skader på vinduer, døre, vindueskarme, løse/re

vinduer og radiatorer som følge af dårlig stand.

Betaling

Der fremsendes en faktura via e-mail med 8 dages betalingsfrist. Betalingsbetingelser og

betalingsmåde fremgår af din faktura. Har du betalt kontant efter aftale, vil dette fremgå af

din kvittering.

Ved manglende betaling af faktura vil du modtage en påmindelse herom. Såfremt betalingen

ikke sker inden for de efterfølgende 8 dage, fremsendes første rykker med rykkergebyr på

kr. 100. Efter yderligere 8 dage fremsendes anden rykker med tilsvarende gebyr. Efter

yderligere 8 dage fremsendes tredje rykker med tilsvarende gebyr. Såfremt regningen fortsat

ikke er betalt efter yderligere 8 dage, bliver den sendt til inkasso.

Abonnement

Ved tegning af abonnement pudser vi dine vinduer med et fast interval, f.eks. hver 4., 8. eller

12. uge. Du vil modtage besked om kommende vinduespudsning 5 dage før

leveringstidspunktet (medmindre andet er aftalt).

Ved et abonnement tilbyder vi ikke pudsning på et bestemt tidspunkt eller en bestemt

ugedag. Pudsningen er fastsat til en given uge og således ikke fastsat til en specifik ugedag.

Du kan til enhver tid opsige dit abonnement ved at kontakte os skriftligt, dog senest 7 dage

inden aftalt levering for næste vinduespudsning.

Prisregulering

Priserne i disse handelsbetingelser kan justeres én gang årligt, pr. den 1. januar, uden

forudgående varsel. Ændringer vil blive meddelt kunderne skriftligt, og nye priser gælder for

alle bestillinger og abonnementer fra denne dato.

Arbejdstider og ferie. Vores normale arbejdstider er fra kl. 06:00 til 17:00 på hverdage. I

perioder kan der forekomme ferie, hvor vi ikke kan udføre vinduespudsning. Dette vil blive

meddelt kunderne i god tid, så eventuelle ændringer i planlagte aftaler kan tages højde for.

Persondatapolitik

Når du som kunde tegner abonnement eller afgiver en bestilling hos Holst & La Cour

Vinduespudsning ApS, afgiver du personlige oplysninger som navn, adresse, telefonnummer

og e-mailadresse. Oplysningerne registreres hos både Holst & La Cour Vinduespudsning

ApS samt samarbejdspartnere, hvor oplysningerne benyttes til ordre- og fakturering.

Holst & La Cour Vinduespudsning ApS følger til enhver tid gældende regler for opbevaring af

persondata og benytter alene disse oplysninger til at kunne levere de bestilte serviceydelser.

Forbehold og ændringer

Vi tager forbehold for tastefejl og forbeholder os ret til at opdatere nærværende

handelsbetingelser uden varsel.

Accept af betingelser

Når du bestiller vinduespudsning eller tegner abonnement hos Holst & La Cour

Vinduespudsning ApS, accepterer du nærværende handelsbetingelser.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.

Kontakt os på mail: [email protected] eller på tlf.: +45 31 10 18 73.

Med venlig hilsen

Christian Holst & Otto La Cour

Holst & La Cour Vinduespudsning ApS

Vi er Christian og Otto, to lokale vinduespudsere, der selv udfører arbejdet med fokus på grundighed og personlig service. Du får altid rene vinduer og en tryg oplevelse, du kan stole på.

Har du spørgsmål?

+45 31 10 18 73

CVR: 45687457

Handelsbetingelser